Blender – návody

Blender je software nejen pro modelovaní, ale i pro tvořeni animaci, rendering, 3D tvorbu her atd. Popsat jednotlivce funkce a prostředí Blenderu by vydalo na knihu samotnou, proto zde popíšeme pouze to, co potřebujeme pro tvorbu našich modelu. Po otevřeni programu se otevře prostředí, kde najdeme mnoho oken. My použijeme okno Layout. Za zmínku ještě stoji Objektový režim (vlevo nahoře), ve kterém se nacházíme a budeme modelovat.

  • Objektový režim: V tomto režimu upravujeme cely objekt.
  • Editační režim: V tomto režimu upravujeme jednotlivé časti objektu (vrcholy, hrany, plochy…).


Výchozí nastaveni jednotek jsou metry. Je možné nastavit jinou výchozí jednotku. My metry ponecháme. Zadáme-li do okna, kam píšeme rozměry i jednotku, Blender si sám převede napsané jednotky na metry.

Návody ke stažení

Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.